uschen написал(а):oper написал(а):
Он с помощью перегрузки которая возникает в момент отрыва кокпита рассчитывает фактически реальный БК
Я не очень вчитывался в последние обсуждения. Где ELT - ближе к хвосту под потолком?
ELT is at the top of the cockpit.
https://www.skybrary.aero/index.php/Fli … tion_Unit_(FDAU)
" ... The most modern FDR systems incorporate an Emergency Locator Transmitter (ELT) and some up-to-date recorders are also equipped with an Underwater Locator Beacon (ULB) to assist in locating in the event of an overwater accident. A device called a "pinger" is automatically activate when the recorder is immersed in water. It transmits an acoustic signal on a frequency of 37.5 KHz that can be detected with a suitable receiver. In the case of the latest recorders, these transmissions are detectable at all but the most extreme oceanic depths but since they are battery-powered, their transmissions only continue for a limited period.
... "
Или их два, один в хвосте и один у передней двери?
No.
Но никак не в кокпите? Какое отношение ускорение, испытанное ELT имеет к ускорению кокпита?
It is just that.
Если ELT вывалился в самостоятельное падение, ускорение он мог испытать всякое - ударившись обо что-то, или при обрыве крепежа, наконец, торможение встречным потоком воздуха.
Only the values, when cockpit has just got loose from other fuselage, are needed.
Но тогда можно говорить о БК ELT, не больше.
ELT stops soon signaling. It makes alarm about exceptional longitudinal acceleration / deceleration.
Ну и - уравнения у вас же совпадают?
Equations fit fine with debris deviation.
DSB´s "radar interpretations" do not fit, and they are impossible.
Вы решаете точно, Лумпур - какие-то сфкрические кошинусы в вакууме привлек. Зачем?
Solutions of basic differential equations in horizontal traslation and fall under drag. Basic Physics. (DSB and JIT and Bellingcat have not heard about such...)
Главное, он пренебрег увеличением плотности воздуха с 0.4 до 1.2 (упомянув зачем-то, что плотность меняется с величины порядка 0.5 до величины порядка 1).
Ну после такого пренебрежения он только пренебрежительное отношение и заслуживает.
In tranlation the upper density of air ρ = 0.5 is dominant and at the fall lower ρ = 1.